Wanneer worden implantaten toegepast?

Ernstige tandvlees- of wortelontstekingen, tandbederf en andere aandoeningen kunnen tandverlies veroorzaken.
Implantaten zijn in dat geval een prima alternatief om het gebit en dus ook het uiterlijk te herstellen.
Ook een ongeval, of een ongelukje tijdens het sporten kan leiden tot het verlies van één of meer tanden. Ook hier zorgen implantaten ervoor dat uw gebit in de natuurlijke staat wordt hersteld.
Tanden of kiezen kunnen vanaf geboorte ontbreken. Hierdoor kunnen er gaten in de tandenrij ontstaan. Implantaten kunnen ervoor zorgen dat het gebit toch compleet gemaakt kan worden.

Bij het ontbreken van alle tanden of kiezen

Een implantaat dienst doen als kunstwortel (pijler) voor een kroon. Doordat het bot nu weer belast wordt door de kunstwortel, zal het bot ter plaatse niet verder slinken. Niet alleen bij één ontbrekende tand of kies, maar ook bij meerdere ontbrekende tanden of kiezen kan ervoor gekozen worden om het ontstane gat op te vullen met een implantaatbrug.

De voordelen:

• Het kunstgebit zit in iedere situatie goed vast.
  • Het kaakbot slinkt niet meer door de natuurlijke belasting van het bot.
  • Geen last of pijn meer door drukplekken.
  • Geen volledig bedekt gehemelte, praten en eten is hierdoor veel plezieriger.

Voor het kunstgebit op implantaten bestaan meerdere bevestigingsmogelijkheden.
Wij geven hier graag meer informatie over.

“ Of het nu gaat om een klikgebit of een uitgeslagen tand, er is bijna altijd wel een oplossing waar implantaten bij kunnen helpen.”
Afspraak maken?

Maandag t/m vrijdag
van 8.15 - 12.00 en
van 13.00 - 17.00 uur